Pozor, spoilery jako vždy!
Jak již víme, každý film má nějakou implicitní ideologii. Hlavně filmy, které něco řeší, jak by měly
Everything Everywhere All at Once je, jak by jej psal Jordan Peterson. Post-moderní nihilistická čubka zažívá všechny reality najednou a tak jí nic nedává smysl. Symbolem toho je koblih. Vtáhne do toho svou matku, která najde smysl v lásce, mezilidských vztazích a i při nekonečnu možností zvolení si prostě něčeho. Symbolem toho je oko, výplň koblihy
Je to tedy multižánrová, absurdní a psychedelická verze Nového Zákona Vybaví se i Matrix, možná i Free Guy.
Podle mě dobrý směr, kam ty filmy směřovat, lepší než ty multiversy zbytečné ve filmech superhrdinských.
Osobně jsem se bohužel nedokázal ztotožnit s hlavními hrdinkami - potřeboval bych, aby tam hrál někdo jako Brad Pitt nebo martin123
Filmové recenze a interpretace
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Everything Everywhere All at Once
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Everything Everywhere All at Once 2
Psychonauti Everything Everywhere All at Once celkem žerou a viděl jsem teď dokonce šamanskou intepretaci, že to je vlastně o psychospirituální krizi
Což jakoby je pravda, ale psychospirituální krize je vždy v monomýtu implicitně obsažena. Vždy se vydáváte na cestu, ze které se nemusíte vrátit, kde je vám předáno nějaké tajemství a která je zdárně dokončena až integrací, návratem do společnosti a sdílení získaných darů s ostatními.
Monomýtus se může "pokazit" v každém kroku, tedy můžete odmítnout volání osudu, můžete si zvolit zlo a můžete se také nevrátit a zůstat mimo běžnou realitu, což by mohlo vypadat například jako schizofrenie, a co asi nejvíce hrozilo v Everything Everywhere All at Once (i když samozřejmě volání hrdinka nejprve také odmítala a před morální volby postavena byla, jako v každém monomýtu).
Tedy Everything Everywhere All at Once je o psychispirituální krizi, ale to i Matrix, Harry Potter, Hvězdné války... Hledání ukotvení je zde důležitější, než v Potterovi, kde se více řeší stín (do Harryho se odštěpil kus Voldemortovy duše...), jen musíme poznamenat, že každý příběh je tímto hlediskem vlastně šamanistický - je o sestupu do nevědomí a nástrahách, které tam hrozí. Asi proto jsem vždy kino bral jako posvátné místo k meditacím a pravidelně jej navštěvuju v rámci osobního rozvoje, i když se mi třeba místy nechce a radši bych pracoval
Téma je o to aktuálnější v dnešní době po Nietzschem, ale řešilo se už před Platónem. Důležitější pro jeho aktuálnost podle mě je, že dnes opravdu můžete být čímkoli, víc než kdykoli jindy , a to nás nutí dělat volby podobné, jako Jobu Tupaki.
Rozloučím se s vámi Jungiánským citátem: Nový Zákon není nejlepší příběh, co byl kdy vyprávěn. Je to JEDINÝ příběh, co byl kdy vyprávěn
Samozřejmě vítám odlišné názory, pokud si někdo myslí, že z Junga už blbnu
Což jakoby je pravda, ale psychospirituální krize je vždy v monomýtu implicitně obsažena. Vždy se vydáváte na cestu, ze které se nemusíte vrátit, kde je vám předáno nějaké tajemství a která je zdárně dokončena až integrací, návratem do společnosti a sdílení získaných darů s ostatními.
Monomýtus se může "pokazit" v každém kroku, tedy můžete odmítnout volání osudu, můžete si zvolit zlo a můžete se také nevrátit a zůstat mimo běžnou realitu, což by mohlo vypadat například jako schizofrenie, a co asi nejvíce hrozilo v Everything Everywhere All at Once (i když samozřejmě volání hrdinka nejprve také odmítala a před morální volby postavena byla, jako v každém monomýtu).
Tedy Everything Everywhere All at Once je o psychispirituální krizi, ale to i Matrix, Harry Potter, Hvězdné války... Hledání ukotvení je zde důležitější, než v Potterovi, kde se více řeší stín (do Harryho se odštěpil kus Voldemortovy duše...), jen musíme poznamenat, že každý příběh je tímto hlediskem vlastně šamanistický - je o sestupu do nevědomí a nástrahách, které tam hrozí. Asi proto jsem vždy kino bral jako posvátné místo k meditacím a pravidelně jej navštěvuju v rámci osobního rozvoje, i když se mi třeba místy nechce a radši bych pracoval
Téma je o to aktuálnější v dnešní době po Nietzschem, ale řešilo se už před Platónem. Důležitější pro jeho aktuálnost podle mě je, že dnes opravdu můžete být čímkoli, víc než kdykoli jindy , a to nás nutí dělat volby podobné, jako Jobu Tupaki.
Rozloučím se s vámi Jungiánským citátem: Nový Zákon není nejlepší příběh, co byl kdy vyprávěn. Je to JEDINÝ příběh, co byl kdy vyprávěn
Samozřejmě vítám odlišné názory, pokud si někdo myslí, že z Junga už blbnu
- Hodnocení: 2.9%
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
The Sandman (2022)
Jak mě Carl Gustav Jung vedl k alchymii, magii a okultismu, začal jsem pomaličku sledovat nový seriál The Sandman od Neila Gaimana. Ten vytvořil taky Good Omens, kteří budou mít druhou řadu, a já mám rád tyhle věci o andělech, Bibli a tak
Sandman je zatím cool, co jsem si ale všiml, spoiler alert, SNAD VŠICHNI JSOU TAM TEPLÍ! Fakt tohle trhne nějaký rekord. Jinak za mě jenom já bych zase zase ještě přitvrdil, udělal to ještě temnější.
Nebo kdy už někdo konečně udělá film, který bude jako jazz death metal, prostě tvrdý, složitý a nepředvídatelný?
Sandman je zatím cool, co jsem si ale všiml, spoiler alert, SNAD VŠICHNI JSOU TAM TEPLÍ! Fakt tohle trhne nějaký rekord. Jinak za mě jenom já bych zase zase ještě přitvrdil, udělal to ještě temnější.
Nebo kdy už někdo konečně udělá film, který bude jako jazz death metal, prostě tvrdý, složitý a nepředvídatelný?
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Nope (2022)
Nope je prostě takový film o zvířatech Někdo to s nimi umí, někdo ne. Rozhodně nejde o horor (leknete se maximálně 2x) a podle mě vlastně ani o sci-fi. Chyběl jen Zdeněk Srstka
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Arvéd (2022)
Arvéd film v mém stylu - víc konverzační, mystický, náckové a komouši, zpřeházené vyprávění…
Pozor spoilery!
Hlavní hrdina rozhodně dobře hraje mírnou přiteplenost I židovský fízl velký sympaťák.
Tomu týpkovi vlastně nefungovaly kouzla, fungovalo mu jen udávat spolukouzelníky
Taky ten film pro svou historičnost vlastně nemohl pořádně vyvrcholit, ta zmatečnost vyprávění byla vlastně nutná pro jinak ne tolik naplňující vývoj.
Čtvrtníček super, ten člověk je génius humoru, do takového chci vězení
Pozor spoilery!
Hlavní hrdina rozhodně dobře hraje mírnou přiteplenost I židovský fízl velký sympaťák.
Tomu týpkovi vlastně nefungovaly kouzla, fungovalo mu jen udávat spolukouzelníky
Taky ten film pro svou historičnost vlastně nemohl pořádně vyvrcholit, ta zmatečnost vyprávění byla vlastně nutná pro jinak ne tolik naplňující vývoj.
Čtvrtníček super, ten člověk je génius humoru, do takového chci vězení
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Lucas
- Příspěvky: 597
- Registrován: 24 srp 2015, 08:52
- Bydliště: Rozšiřuji pole působnosti, Brno
- Udělil poděkování: 287 x
- Obdržel poděkování: 175 x
- Kontaktovat uživatele:
Nope (2022)
Včera jsem na tom byl, mega sranda
Člověk by si měl ve svém srdci vytvořit pravý záměr a uskutečnit ho. - James Allen
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
House of the Dragon (2022) a The Rings of Power (2022)
Dva nové fantasy seriály jsou teď často srovnávány. House of the Dragon přinesl černého Targaryana a The Rings of Power zase černého elfa Myslím, že to dělají schválně, aby předem vzbudili ty diskuse, jestli to bude woke, nebude woke...
The Rings of Power vypadají hezky, ale trochu zatím postrádají esenci. Jak mi nic nepřijde dost temné, tohle je vyloženě pohádka, žádné pětileté dítě se nebude bát... Bohužel jak film není šokující, nedokážu se na něj soustředit a často se pak načapám, jak se místo nuceného odpočinku vracím k práci Jinak Galadriel zde slouží jako metafora toxické maskulinity
House of the Dragon se naopak nebojí ukázat třeba vraždu matky při porodu, vztahy s nezletilými a příbuznými... Takže získává více PrincPointů Klasicky staví na postavě psychopata, kterého diváci milují pro jeho nebojácnost. Každý chlap by v sobě trochu Daemona Targaryena měl mít, jen to třeba ještě doplnit trochou altruismu
On je ten Deamon zároveň takový autentický, surový... Nesnaží se vypadat aristokraticky, nesnaží se vypadat dobře, skrývat špatné emoce... To vypadá dost dobře.
The Rings of Power vypadají hezky, ale trochu zatím postrádají esenci. Jak mi nic nepřijde dost temné, tohle je vyloženě pohádka, žádné pětileté dítě se nebude bát... Bohužel jak film není šokující, nedokážu se na něj soustředit a často se pak načapám, jak se místo nuceného odpočinku vracím k práci Jinak Galadriel zde slouží jako metafora toxické maskulinity
House of the Dragon se naopak nebojí ukázat třeba vraždu matky při porodu, vztahy s nezletilými a příbuznými... Takže získává více PrincPointů Klasicky staví na postavě psychopata, kterého diváci milují pro jeho nebojácnost. Každý chlap by v sobě trochu Daemona Targaryena měl mít, jen to třeba ještě doplnit trochou altruismu
On je ten Deamon zároveň takový autentický, surový... Nesnaží se vypadat aristokraticky, nesnaží se vypadat dobře, skrývat špatné emoce... To vypadá dost dobře.
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Davidulous
- Příspěvky: 97
- Registrován: 25 čer 2020, 17:24
- Udělil poděkování: 20 x
- Obdržel poděkování: 63 x
To nic, drahá / Don't worry darling
Nenechte se zmást názvem a tím, že ve filmu hraje hlavní zpěvák One Direction, ale tento film byl ve výsledku hrozně super a člověku jeho podstata dojde zhruba během první poloviny. Líbí se mi, když se u filmu může člověk zamyslet a má potencionální přesah do reálného světa s tím, že si řeknete. "Tyjo takhle nějak by to mohlo být." Konec čekáte, ale i tak Vás překvapí. Divný, ale velice zajímavý. Doporučuju, obzvláště pokud jdete s nějakou holkou.
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Don't Worry Darling (2022)
Jo, je to super film. První kde mi nevadila ultra-feministická ideologie a chápal jsem, že to tak musí být. Přesně ta Princovská témata jako utopie, povaha reality, sekty…
Jen jak se to začne hroutit, mohlo by se to hroutil nějak líp Je to párkrát samoúčelná lekačka, jako by to hroucení vymýšleli jako poslední, z nutnosti, ať se jako vytváří ta zvědavost, ale bez lásky. Tam to ještě chtělo víc kreativních nápadů, takže dávám 90%
Ještě mohla být lépe vysvětlena motivace hlavního zlouna - proč ji ještě provokoval.
Jen jak se to začne hroutit, mohlo by se to hroutil nějak líp Je to párkrát samoúčelná lekačka, jako by to hroucení vymýšleli jako poslední, z nutnosti, ať se jako vytváří ta zvědavost, ale bez lásky. Tam to ještě chtělo víc kreativních nápadů, takže dávám 90%
Ještě mohla být lépe vysvětlena motivace hlavního zlouna - proč ji ještě provokoval.
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Don't Worry Darling (2022)
Teď jsem četl, že ten záporák v Don't Worry Darling byl inspirován Jordanem Petersonem To se podle mě krajně nepovedlo. Jordan má své problémy (misinterpretuje Nietzscheho, vše hází na chudáka Foucaulta, který přitom na Nietzscheho notně navázal, a v debatě se Žižkem se zdálo, že neví, kdo je Hegel ), ale rozhodně to není nějaký ultra-pravičák a rozhodně jeho ideologie nevypadá jako plytký boj s chaosem, který prezentuje Frank. Jordan je spíš takový hodný chlapík, který všechno silně prožívá a pořád se nachází na hraně zhroucení ze vší té husí kůže, kterou mu všechna jeho uvědomění dávají
Ten film je dobrý, ale hlavního záporáka bych právě více propracoval. Tenhle měl jen prázdné hlášky a to není Jordan.
Jordan je velký jungián, že jo. Kdyby byl někdo hodně ostrý, mohl by udělat záporáka, který by ukazoval zápory jungiánství Že je to taková "feel good filosofie". To by byla nějaká novinka po všech těch Star Wars!
Ten film je dobrý, ale hlavního záporáka bych právě více propracoval. Tenhle měl jen prázdné hlášky a to není Jordan.
Jordan je velký jungián, že jo. Kdyby byl někdo hodně ostrý, mohl by udělat záporáka, který by ukazoval zápory jungiánství Že je to taková "feel good filosofie". To by byla nějaká novinka po všech těch Star Wars!
- Hodnocení: 2.9%
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Menu (2022)
Menu je taková krátká chuťovka. Pozor, spoilery!
Voldermort tam postupně servíruje, vypráví a zabíjí hosty. Je to film spíše poetický, než filosofický. Jídla, která probudí chutě, zajímavě komentovaná, nějaká ta úvaha o ekosystému, přírodě a smrti... Ale nakonec je to jednoduché, ten kuchař prostě nesnáší bohaté pózery To ho má divákům asi zlidštit, že je to komunista, jak to teď frčí. Já tomu ale uvěřit nedokážu a zvlášť obětavost celého jeho týmu mi přišla nepřirozená, nevysvětlená.
Mě právě byli sympatičtí ti pózeři, jak vymýšleli náročné způsoby, jak to komentovat... V tom to právě bylo poetické: jak by se jídlo dalo prodat, jak se ze všeho dá udělat větší show... Copperfield taky nemá výrazně nejlepší triky, jen je výrazně skvěle prezentuje.
Kuchařova divná matka taky nevysvětlena. Čekal jsem uvědomění traumatu z dětství, katarzi...
Drsnou kritiku dostal ten jeho nerdský fanoušek, co doopravdy neuměl vařit V tom jsem dost viděl své negativní stránky.
Líbil se mi motiv, jak už přišel o ego a nevadí mu popálit se nebo se nechat píchnout nůžkama... Připomíná to závěr American Beauty (1999). Ale i toto šlo více propracovat, aby jakoby se na nás ten nezranitelný pocit více přenesl a cestou z kina jsme dělali nějaké riskantní blbosti... Tak to často mám, že mě kino posílí a pak se cítím hodně vesele a odvážně...
Abych to shrnul: Menu je hezké, není šablonovité, ale chtělo by to hlubší motiv, než vraždění boháčů za jejich aroganci.
Voldermort tam postupně servíruje, vypráví a zabíjí hosty. Je to film spíše poetický, než filosofický. Jídla, která probudí chutě, zajímavě komentovaná, nějaká ta úvaha o ekosystému, přírodě a smrti... Ale nakonec je to jednoduché, ten kuchař prostě nesnáší bohaté pózery To ho má divákům asi zlidštit, že je to komunista, jak to teď frčí. Já tomu ale uvěřit nedokážu a zvlášť obětavost celého jeho týmu mi přišla nepřirozená, nevysvětlená.
Mě právě byli sympatičtí ti pózeři, jak vymýšleli náročné způsoby, jak to komentovat... V tom to právě bylo poetické: jak by se jídlo dalo prodat, jak se ze všeho dá udělat větší show... Copperfield taky nemá výrazně nejlepší triky, jen je výrazně skvěle prezentuje.
Kuchařova divná matka taky nevysvětlena. Čekal jsem uvědomění traumatu z dětství, katarzi...
Drsnou kritiku dostal ten jeho nerdský fanoušek, co doopravdy neuměl vařit V tom jsem dost viděl své negativní stránky.
Líbil se mi motiv, jak už přišel o ego a nevadí mu popálit se nebo se nechat píchnout nůžkama... Připomíná to závěr American Beauty (1999). Ale i toto šlo více propracovat, aby jakoby se na nás ten nezranitelný pocit více přenesl a cestou z kina jsme dělali nějaké riskantní blbosti... Tak to často mám, že mě kino posílí a pak se cítím hodně vesele a odvážně...
Abych to shrnul: Menu je hezké, není šablonovité, ale chtělo by to hlubší motiv, než vraždění boháčů za jejich aroganci.
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Avatar: The Way of Water (2022)
A pak tu máme další ultra-levicový film tohoto roku, Avatar 2: The Way of Water (2022). Slouží jako kritika kolonialismu:
Domorodci šťastně žijí v džungli, ve spojí s přírodou, jedou tam ten nerůst, nic jim nechybí... Pak se ale objeví lidé, kteří už zničili svou planetu, a chtějí se jim tam nastěhovat.
Já fakt nevím: chtějí komunisti zachraňovat bezdomovce, kteří mají špatný telefon a málo stylové oblečení, nebo chtějí nechávat domorodce na pospas totální chudobě a zbytečné smrti? Štve je chudoba nebo si idealizují chudobu? Já mám rád přírodu a proto chci co nejrychlejší růst, ať brzdy máme přírodu i na Marsu
Evropani navíc nekolonizovali, jak naznačuje Avatar, protože by si zničili přírodu. Ekologie se sem namixovala podvodným způsobem, doopravdy jde o dvě rozdílné otázky: domorodci by si totiž za velký růst taky rádi trochu zničili přírodu Nemůžeme to tedy zjednodušovat na kolonialismus a špína vs domorodci a čistá příroda
Pozitivní je, že Avatar dále propaguje spojení s přírodou, rozšiřování vědomí a psychedelika. Oni se jen místo LSD připojí vlasama ke stromu
Efekty byly pěkné, dokázal bych si je představit ještě o něco lepší My už jsme prostě zvyklí na všelico a Avatar 2 není nějaká úplně jiná dimenze. Vypadá to jako hodně dobře, ale to by ideálně mělo sloužit příběhu. Když je příběh zcela šablonovitý a má jen ospravedlnit tříhodinovou vizuální exhibici, chtěl bych ten vizuál úplně jak to LSD
Příběh je krom komunismu o dospívání toho druhého nejstaršího syna. Má touhu po dobrodružství, různě riskuje, otec už ho nezvládá, nakonec projde iniciací, přinese vědomost, získá si vlastní partu a holku... To jeho seznamování s holkou je ale dost nudné, protože ona ho chce od začátku, hned si ho vybere a dál už o nic nejde. Jde o ten feministický styl, kde prostě holka má být drsná, iniciativní a sbalit si ho sama
James Cameron přitom chtěl vyprávět hlavně tohle. Vizuální relax u vody Uplynulé roky se rychle odfláknou, scénáristické / streetařské pravidlo "neříkej, ukaž" je porušeno, vlastně se jen řekne: "Roky plynuly, tohle byl zázrak, tamto taky, pak ale přiletěla loď, schováme se na pláži." Pak se největší část filmu ukazují ty vodní triky, a koncovka směs klišé (tým se spojí, nečekaná pomoc tvora, jeden musí zemřít...).
Mariňák je aspoň sympatický padouch V akci se vždy zuřivě směje, má prostě rád nebezpečí. Jak zkrotil toho ptáka, i synovi sklaplo Být vámi, odnesl bych si z toho hlavně to, abyste byli jak ten mariňák
Obecně: dobré triky, chce to ale překvapivější scénář.
Domorodci šťastně žijí v džungli, ve spojí s přírodou, jedou tam ten nerůst, nic jim nechybí... Pak se ale objeví lidé, kteří už zničili svou planetu, a chtějí se jim tam nastěhovat.
Já fakt nevím: chtějí komunisti zachraňovat bezdomovce, kteří mají špatný telefon a málo stylové oblečení, nebo chtějí nechávat domorodce na pospas totální chudobě a zbytečné smrti? Štve je chudoba nebo si idealizují chudobu? Já mám rád přírodu a proto chci co nejrychlejší růst, ať brzdy máme přírodu i na Marsu
Evropani navíc nekolonizovali, jak naznačuje Avatar, protože by si zničili přírodu. Ekologie se sem namixovala podvodným způsobem, doopravdy jde o dvě rozdílné otázky: domorodci by si totiž za velký růst taky rádi trochu zničili přírodu Nemůžeme to tedy zjednodušovat na kolonialismus a špína vs domorodci a čistá příroda
Pozitivní je, že Avatar dále propaguje spojení s přírodou, rozšiřování vědomí a psychedelika. Oni se jen místo LSD připojí vlasama ke stromu
Efekty byly pěkné, dokázal bych si je představit ještě o něco lepší My už jsme prostě zvyklí na všelico a Avatar 2 není nějaká úplně jiná dimenze. Vypadá to jako hodně dobře, ale to by ideálně mělo sloužit příběhu. Když je příběh zcela šablonovitý a má jen ospravedlnit tříhodinovou vizuální exhibici, chtěl bych ten vizuál úplně jak to LSD
Příběh je krom komunismu o dospívání toho druhého nejstaršího syna. Má touhu po dobrodružství, různě riskuje, otec už ho nezvládá, nakonec projde iniciací, přinese vědomost, získá si vlastní partu a holku... To jeho seznamování s holkou je ale dost nudné, protože ona ho chce od začátku, hned si ho vybere a dál už o nic nejde. Jde o ten feministický styl, kde prostě holka má být drsná, iniciativní a sbalit si ho sama
James Cameron přitom chtěl vyprávět hlavně tohle. Vizuální relax u vody Uplynulé roky se rychle odfláknou, scénáristické / streetařské pravidlo "neříkej, ukaž" je porušeno, vlastně se jen řekne: "Roky plynuly, tohle byl zázrak, tamto taky, pak ale přiletěla loď, schováme se na pláži." Pak se největší část filmu ukazují ty vodní triky, a koncovka směs klišé (tým se spojí, nečekaná pomoc tvora, jeden musí zemřít...).
Mariňák je aspoň sympatický padouch V akci se vždy zuřivě směje, má prostě rád nebezpečí. Jak zkrotil toho ptáka, i synovi sklaplo Být vámi, odnesl bych si z toho hlavně to, abyste byli jak ten mariňák
Obecně: dobré triky, chce to ale překvapivější scénář.
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Kdo je ve filmech záporákem?
Říkal jsem, že filmy vždy obsahují implicitní ideologii: nějak nás vychovávají, socializují, a to vždycky: vždycky nás na něco zvykají, něco normalizují.
Snadno se dá analyzovat, koho filmy volí jako záporáka. Kdysi býval záporákem maltuzián: postava, která věří, že lidstvo se přemnoží, to způsobí katastrofu a pro záchranu planety je tedy nutno většinu lidí vybít. Jenže z tohoto přesvědčení se postupně stává mainstream. Stále více lidí OPRAVDU věří, že je lidstvo přemnožené.
Kdysi jsem viděl seznam, co způsobuje největší produkci CO2. Na první příčce bylo: mít dítě A tehdy jsme to chápali tak, že omezení CO2 nemůžeme stavět na první místo, jelikož dětí se nevzdáme. Ale dnes už stejný obrázek mnoho lidí vnímá doslovně tak, že mít dítě je neetické.
(Zde by pomohla ekonomická znalost: nejcennějším zdrojem naší planety je lidská vynalézavost. Čím více lidí, tím spíše se naučíme plně využívat energii Slunce, zemského jádra, tím spíše osídlíme další planety... Lidstvo tedy není přemnoženo, je nás spíše stále nedostatek.)
A koho filmy volí jako záporáka dnes? Jak můžete vidět v Batmanovi nebo Don't Worry Darling, jsou to incelové, panicové. Zkrátka dnešní a budoucí společnosti připadají nebezpeční chlapští nepíchači. Na ty míří všechna nenávist a dokonce média je často portrétují jako potenciální teroristy.
Podle mě je to nešťastná situace, jelikož panicové potřebují zejména pomoc. Jakmile se z nich začne dělat třídní nepřítel, mohou tuto ideologii sami internalizovat, cítit se o to více nežádoucí a o to spíše věčnými panici zůstat.
Co s tím dělat? V první řadě chápat, že každý z nás se nečekaně může stát terčem ideologie. Vzpomínáte, jak z ničeho nic za celý covid mohli lyžaři? Ale ani židé nemohli čekat, že se objeví nacionální socialisté, kteří je budou chtít zplynovat... A dnešním židem je incel. Vzteklý panic zajme Batmana, vzteklý panic vystřílí školu... Proto je třeba pozorně vnímat, co nám filmy vlastně servírují.
Samozřejmě nikdy to nejde dělat dokonale. Kdyby se vám povedl posun mimo myšlení své doby, jste nový Nietzsche... Už i jazyky, do kterých byl film přeložen, řídí vaše vnímání, protože existují věci, které v těchto jazycích nelze myslet... Možná dokonce, jak naznačují některé proudy filosofie, samo logické myšlení je omezením, které umožňuje jen některé soudy, a existuje ještě (poznatelná?) realita nad rozumem...
Ale udělejte to alespoň zběžně! Vnímejte, které skupiny film vyzdvihuje, které napadá, jaké chování se podle filmu vyplácí, jaké ne, co je ve filmu normální a co ne...
Moje analýzy zde v tom mohou napomoct.
Snadno se dá analyzovat, koho filmy volí jako záporáka. Kdysi býval záporákem maltuzián: postava, která věří, že lidstvo se přemnoží, to způsobí katastrofu a pro záchranu planety je tedy nutno většinu lidí vybít. Jenže z tohoto přesvědčení se postupně stává mainstream. Stále více lidí OPRAVDU věří, že je lidstvo přemnožené.
Kdysi jsem viděl seznam, co způsobuje největší produkci CO2. Na první příčce bylo: mít dítě A tehdy jsme to chápali tak, že omezení CO2 nemůžeme stavět na první místo, jelikož dětí se nevzdáme. Ale dnes už stejný obrázek mnoho lidí vnímá doslovně tak, že mít dítě je neetické.
(Zde by pomohla ekonomická znalost: nejcennějším zdrojem naší planety je lidská vynalézavost. Čím více lidí, tím spíše se naučíme plně využívat energii Slunce, zemského jádra, tím spíše osídlíme další planety... Lidstvo tedy není přemnoženo, je nás spíše stále nedostatek.)
A koho filmy volí jako záporáka dnes? Jak můžete vidět v Batmanovi nebo Don't Worry Darling, jsou to incelové, panicové. Zkrátka dnešní a budoucí společnosti připadají nebezpeční chlapští nepíchači. Na ty míří všechna nenávist a dokonce média je často portrétují jako potenciální teroristy.
Podle mě je to nešťastná situace, jelikož panicové potřebují zejména pomoc. Jakmile se z nich začne dělat třídní nepřítel, mohou tuto ideologii sami internalizovat, cítit se o to více nežádoucí a o to spíše věčnými panici zůstat.
Co s tím dělat? V první řadě chápat, že každý z nás se nečekaně může stát terčem ideologie. Vzpomínáte, jak z ničeho nic za celý covid mohli lyžaři? Ale ani židé nemohli čekat, že se objeví nacionální socialisté, kteří je budou chtít zplynovat... A dnešním židem je incel. Vzteklý panic zajme Batmana, vzteklý panic vystřílí školu... Proto je třeba pozorně vnímat, co nám filmy vlastně servírují.
Samozřejmě nikdy to nejde dělat dokonale. Kdyby se vám povedl posun mimo myšlení své doby, jste nový Nietzsche... Už i jazyky, do kterých byl film přeložen, řídí vaše vnímání, protože existují věci, které v těchto jazycích nelze myslet... Možná dokonce, jak naznačují některé proudy filosofie, samo logické myšlení je omezením, které umožňuje jen některé soudy, a existuje ještě (poznatelná?) realita nad rozumem...
Ale udělejte to alespoň zběžně! Vnímejte, které skupiny film vyzdvihuje, které napadá, jaké chování se podle filmu vyplácí, jaké ne, co je ve filmu normální a co ne...
Moje analýzy zde v tom mohou napomoct.
- Hodnocení: 2.9%
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
- Princ
- Příspěvky: 5940
- Registrován: 19 srp 2015, 20:05
- Bydliště: Praha, ale na kurzy po celé Evropě
- Udělil poděkování: 600 x
- Obdržel poděkování: 2697 x
Arnold je humanismus
Psal jsem, že KAŽDÝ film obsahuje ideologii. Už jen způsobem, jakým látku vypráví. Mluvit jazykem nebo udělat to celé jedním jazykem nebo třeba volba záběrů (co se točí jakou čočkou, co se točí zblízka, co z dálky...), to vše už je ideologie.
Nabízí se ale velice otázka, zda se mi ta starší ideologie filmů (pozitivní vůči lidskému druhu) líbí více JENOM proto, že jsem si na ni zvykl, že už mi vymyla mozek
Sartre napsal takový textík Existencialismus je humanismus, a já ho nyní trochu zparoduji svým Arnold Schwarzenegger je humanismus Ten nerozhodne, která ideologie je lepší, ale pro srovnání, když tady rozebírám tu novou ("Lidstvo by mělo vyhynout") vám názorně ukáže tu starší.
Na zemi zaútočí mimozemšťani. Dostanou nám do problémů, ale využijeme našich speciálních lidských dovedností (rozumu, spolupráce) a nakonec Arnold dá mimozemšťanům na frak To je dokonalá ukázka humanistické ideologie:
- člověk je speciální
- jediný tu dělá vědomé rozhodnutí sám ze sebe (ostatní se jen tak náhodně přelívá bez vlastní vůle)
- má rozum nebo ještě jiné speciální schopnosti (např. "lidskost")
- lidský život má vyšší hodnotu než život třeba prasete
- rozum všechno vyřeší
- pomocí vědy ovládneme přírodu
Humanismus má filozoficky své mouchy (lidmi zřejmě jednou budeme muset přestat být, racionalita byla spíše omyl, s vůlí to vypadá špatně, možná i subjektivita je chatrný konstrukt...), ale byla to podle mě (a to je v této stati poprvé můj vlastní názor, poprvé jen nepopisuji ostatní myslitele) taková pozitivní ideologie. Na Arnolda jste se podívali a říkali si: jo, všechno to zvládnem! Zas dáme emzákům nebo Rusům na prdel!
Ty post-humanistické filmy nám naopak dávají jakýsi ne-nietzschovský pocit, že my sami lidé bychom měli už táhnout. Cui bono? Prasatům a veverkám takové filmy asi zlepší postavení, ale samotný divák, pokud je to člověk, si takovou konzumací škodí.
Škodí si divák i Arnoldem? Asi leda v tom, že by získal trochu filosoficky nepodložené sebevědomí (To, které tak nenáviděl Sókratés, jež nesoulad dvou myšlenek viděl jako nemoc, kterou je třeba vyřešit...)
Tímto já se velice zabývám zejména: ne co je kvalitní dílo, nýbrž jaké dílo bude mít na konzumenty jaký dlouhodobý účinek? Napsal jsem třeba na Instagram své pozorování, že boss bitch rap dává ženám úzkosti. Jedna holka mi na to odepsala šestnáct smajlíků. Podíval jsem se na její profil a ano - měla úzkosti! (Tím nemyslím, že slyšela jednu písničku, mluvím o dlouhodobém pobytu v dané subkultuře.)
Všimněte si také, že v minulém století západ točil sebejisté filmy typy Rocky IV a u toho stoupal, dnes podobné filmy o své nadřazenosti točí Čína, zatímco my přesedláváme na filmy sebekritické. Nechci z toho dělat konspirační teorii, jako že někdo schválně točí postmoderní filmy, aby zničil západní civilizaci To bude zajímavé sledovat - jak to dopadne. Ale mě to zajímá z pohledu individua: na jaké filmy koukat, aby člověk byl alfa? A tady jsem ve své odbornosti a můžu vám říct, že alfu z vás udělá ten starý Batman, ne ten nový
Nabízí se ale velice otázka, zda se mi ta starší ideologie filmů (pozitivní vůči lidskému druhu) líbí více JENOM proto, že jsem si na ni zvykl, že už mi vymyla mozek
Sartre napsal takový textík Existencialismus je humanismus, a já ho nyní trochu zparoduji svým Arnold Schwarzenegger je humanismus Ten nerozhodne, která ideologie je lepší, ale pro srovnání, když tady rozebírám tu novou ("Lidstvo by mělo vyhynout") vám názorně ukáže tu starší.
Na zemi zaútočí mimozemšťani. Dostanou nám do problémů, ale využijeme našich speciálních lidských dovedností (rozumu, spolupráce) a nakonec Arnold dá mimozemšťanům na frak To je dokonalá ukázka humanistické ideologie:
- člověk je speciální
- jediný tu dělá vědomé rozhodnutí sám ze sebe (ostatní se jen tak náhodně přelívá bez vlastní vůle)
- má rozum nebo ještě jiné speciální schopnosti (např. "lidskost")
- lidský život má vyšší hodnotu než život třeba prasete
- rozum všechno vyřeší
- pomocí vědy ovládneme přírodu
Humanismus má filozoficky své mouchy (lidmi zřejmě jednou budeme muset přestat být, racionalita byla spíše omyl, s vůlí to vypadá špatně, možná i subjektivita je chatrný konstrukt...), ale byla to podle mě (a to je v této stati poprvé můj vlastní názor, poprvé jen nepopisuji ostatní myslitele) taková pozitivní ideologie. Na Arnolda jste se podívali a říkali si: jo, všechno to zvládnem! Zas dáme emzákům nebo Rusům na prdel!
Ty post-humanistické filmy nám naopak dávají jakýsi ne-nietzschovský pocit, že my sami lidé bychom měli už táhnout. Cui bono? Prasatům a veverkám takové filmy asi zlepší postavení, ale samotný divák, pokud je to člověk, si takovou konzumací škodí.
Škodí si divák i Arnoldem? Asi leda v tom, že by získal trochu filosoficky nepodložené sebevědomí (To, které tak nenáviděl Sókratés, jež nesoulad dvou myšlenek viděl jako nemoc, kterou je třeba vyřešit...)
Tímto já se velice zabývám zejména: ne co je kvalitní dílo, nýbrž jaké dílo bude mít na konzumenty jaký dlouhodobý účinek? Napsal jsem třeba na Instagram své pozorování, že boss bitch rap dává ženám úzkosti. Jedna holka mi na to odepsala šestnáct smajlíků. Podíval jsem se na její profil a ano - měla úzkosti! (Tím nemyslím, že slyšela jednu písničku, mluvím o dlouhodobém pobytu v dané subkultuře.)
Všimněte si také, že v minulém století západ točil sebejisté filmy typy Rocky IV a u toho stoupal, dnes podobné filmy o své nadřazenosti točí Čína, zatímco my přesedláváme na filmy sebekritické. Nechci z toho dělat konspirační teorii, jako že někdo schválně točí postmoderní filmy, aby zničil západní civilizaci To bude zajímavé sledovat - jak to dopadne. Ale mě to zajímá z pohledu individua: na jaké filmy koukat, aby člověk byl alfa? A tady jsem ve své odbornosti a můžu vám říct, že alfu z vás udělá ten starý Batman, ne ten nový
Celý recept na úspěch:
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna
1) Každý den cvičit Autentické charisma (7 minut ráno, 7 večer)
2) Každý den oslovit pár holek (kdo se bojí, dá kurz)
3) Tak ob den posilovna