Pokud jste viděli nový film Free Guy a zároveň byli na Ďábelské posedlosti, můžete vidět, že se film drží klasického monomýtu:
Hrdina si spokojeně žije, něco mu ale přeci chybí. Slyší volání a i přes důvody, proč to neudělat, jej nakonec následuje. Pustí se tam, kam se nejvíce bál. I když existují důvody dělat zlo, vědomě zvolí dobro. Zjistí, že jeho svět není skutečný, resp. že to není vše, co existuje. Přesto se mu podaří vrátit a žít zde naplno. Získanou transformaci pak použije pro dobro komunity.
Je to jako když má člověk DMT trip, vidí jiné světy, potká entity, ale pochopí, že nejde o to v tom prostoru zůstat. Jde o to vrátit se proměněný a žít naplno v tomto světě.
Je to tedy stejný příběh, jako Nový zákon, Harry Potter, Pán prstenů... (Ježíš 3x odmítne pokoušení ďábla, Harry odmítne Malfoye, pak zařazení do Zmijozelu, nakonec ho pokouší Voldemort...)
Co bylo na filmu cool:
1) Děj probíhá ve dvou světech, má vlastně 2 hlavní hrdiny.
2) Začnete přemýšlet, jestli vlastně i vy nejste NPC postava v nějaké hře. (Což jste.)
Co zlepšit:
1) Tvůrci v herním světě mohli udělat cokoli, a zvolili ne až tak šílené možnosti. Proč tam nikdo nejezdil na dinosaurovi? Proč ne více těžké armádní techniky?
2) Záporák byl nejsympatičtější postavou. Dal bych tam Andrew Scotta, ten by byl taky expresivní a při tom by z něj šel větší strach

3) I když jde o variaci monomýtu a děj tedy vždy můžeme docela předvídat, dá se to celé udělat lépe anebo hůře. Tady byl konec kvůli vysoké předvídatelnosti příliš natahovaný. Hrdina místo aby rychle běžel na konec toho mostu, nechá se dlouze motivovat Holkou, pak dlouze bojuje s Final bossem, pak se dlouze loučí s Podpůrnou postavou (Ron Weasly, Samvěd Křepelka, Samwell Tarly...), protože poslední krok musí podle pravidel monomýtu udělat sám (Frodo musí sám zničit prsten, Ron vždycky pomůže a před poslední zkouškou se někde sekne a Harry to musí dodělat...)... Tyto povinné kroky se zde odškrtávaly tak nějak formálně - více mě bavil začátek, než konec.
Neutrální k zamyšlení:
1) Celkem dost vtipů okolo feminismu, white privilage...
Celkově hodnotím pozitivně, tak 75%. Mix s hrama a dva světy jsou prostě hodně cool. Ready Player One furt vede. Ale už to všechno přichází a zajímá mě, co bude příště. Budeme jednou mít tři světy?
